CLOAKROOM X BOB KONING

In 2011 is Bob TWO-O begonnen samen met zijn beste vriend Rodny Heemskerk, TWO-O is een design- en productielabel. Ze maken prachtige producten en samen zijn ze bezig de wereld te veroveren.

Voor degene die Kickstarter kennen? TWO-O heeft met hun houten caps een record neergezet. Nederlands meest succesvolle fashion Kickstarter project ooit!

Wij bij The Cloakroom zijn ook erg fan van de producten die ze maken. Helemaal van de mooie accessoires die goed te combineren zijn met de outfits van The Cloakroom.

Wij wilden graag wat meer weten over Bob en we hebben natuurlijk zijn personal shopper gevraagd een mooie outfit samen te stellen in zijn stijl.

bob-workshop

1. Kan je ons wat meer vertellen over je start-up, wat doen jullie precies?

Binnen TWO-O draait alles om design, ambacht en innovatie. We zijn dynamisch en leggen een goede link tussen de maakindustrie, duurzaamheid en de snelheid waarmee consumenten en bedrijven tegenwoordig online aankopen doen en beslissingen maken. We zien bijvoorbeeld dat marketingafdelingen van corporates liever vandaag dan morgen design op maat wil hebben. Die flexibiliteit bieden wij en dat wordt goed ontvangen.

2. Waarom heb je gekozen om met hout te gaan werken?

Tijdens onze studietijd leerden wij elkaar kennen en kwamen we er al gauw achter dat we beiden een voorliefde hadden voor mooie producten. Rodny is afgestudeerd meubelmaker en industrieel ontwerper waar ik een achtergrond heb in bedrijfskunde en marketing. We kwamen er destijds achter dat we zelf ook onze ideeΓ«n konden realiseren en zo is TWO-O ontstaan waarbij hout in het begin het basismateriaal was van alles wat we maakten. Wij zien het als een uitdaging om de grenzen en mogelijkheden van natuurlijke materialen op te zoeken. Een mooi voorbeeld is de pet met houten klep die we afgelopen jaar op de markt hebben gebracht. Een innovatief product in een markt die er al heel lang is.

3. Wat kunnen we nog verder van TWO-O verwachten?

Ons eerste product was de houten fietskrat met bekerhouder, lekker Hollands en past perfect in het snelle leven van mensen in de grote steden. Tegenwoordig groeit TWO-O als lifestyle/design label waarbij hout al lang niet meer het enige materiaal is wat we gebruiken. Marmer, leer, staal en beton zijn materialen die je nu al terug vind in onze collectie maar ook meer in de toekomst.

4. Wat is het leukste dat een klant van TWO-O ooit heeft gedaan?

Een bijzonder moment was toen een jongen uit Singapore onze kickstarter crowdfunding campagne had gezien op zijn facebook timeline. Hij vond onze pet met houten klep zo gaaf dat bij zijn geplande wereldreis langs Amsterdam ging en speciaal langs onze werkplaats kwam om een pet te kopen. Deze heb ik toen op maat voor hem terplekke gemaakt, wat hij natuurlijk fantastisch vond. Maar wij vonden het heel gaaf dat hij dit deed.

5. Hoe zou je jouw stijl omschrijven?

Mijn stijl heeft niet een bepaalde standaard. Ik mix graag verschillende dingen. Sneakers en een fijne trui draag ik graag maar naarmate ons bedrijf groeit en ik meer personeel moet managen ontkom ik er niet aan om er netter bij te lopen. Een net shirt, jeans en zwarte Clarks dessert boots zijn dan lekker om te dragen. Daarnaast hou ik er niet van als merken opzichtig aanwezig zijn op kleding. Dus de Scandinavische stijl is dan ook een beetje het uitgangspunt. Ik draag wel veel blauwe en zwarte tinten gemengd met aardkleuren die goed daarop passen en natuurlijk onze eigen accessoires.

two-o-blog

6. Wat vind je een echte no-go?

Zo’n heel klein oorbelletje. Dat vindt ik echt totaal niet kunnen. Daarnaast vind ik het ook niet fraai als een man er onverzorgd uitziet met een baard die niet is bijgehouden of veel te lang haar. Afgetrapte schoenen zijn ook een afknapper.

7. Wie is volgens jou de best geklede man?

Goede vraag. Ik volg niet echt bekende mannen die ook veel met hun stijl bezig zijn. Maar als ik zo iemand moet noemen dan vind ik Leroy van de blog CommeDesLeroi altijd wel vernieuwend gekleed.

8. Zou je The Cloakroom aanraden bij je vrienden en waarom?

Cloakroom is een heerlijk concept voor wanneer je niet graag eindeloos zit te surfen of wilt shoppen in de stad. Het is gewoon fijn om van je personal stylist de juiste items toegestuurd te krijgen en die thuis te passen voor je eigen spiegel. Zeker een aanrader dus.

Benieuwd naar de gave producten van TWO-O? Bekijk nu: https://two-o.com/
Ze hebben nu ook een leuke eindejaarskorting!

 


Deze set is samengesteld door Bob zijn personal shopper.

dsc_0425_1_2

screenshot-2016-12-29-at-3-13-19-pm